niedziela, 19 marca 2017

#17 Piękna i bestia

Cześć! Wczorajszego dnia byłam w kinie na „Pięknej i bestii”. Wcześniej czytałam kilka opinii osób na temat remake’u, zanim go jeszcze w ogóle obejrzały. Po powrocie z niego również postanowiłam przeczytać pewną opinię na temat „Pięknej i bestii”. Po zapoznaniu się z wielką ilością negatywnych zdań o tej cudownej bajce, postanowiłam również się wypowiedzieć.


Pierwszą rzeczą, która mnie irytowała w tych wszystkich opiniach, była wypowiedź na temat Emmy Watson. Ludzie pisali, że aktorka nie powinna grać Belli, ponieważ zbyt bardzo kojarzy się ona z Hermioną Granger z „Harry’ego Pottera”. Jednak moim zdaniem takie mówienie świadczy o ograniczonej wyobraźni danych osób. Emma Watson oczywiście świetnie zagrała Hermionę i zawsze będzie nam się z nią kojarzyć, jednak moim zdaniem aktorka nadal ma duże możliwości w innych filmach. Na przykład ja nie wyobrażam sobie nikogo innego jako Bellę. Emma już z samego wyglądu jest do niej bardzo podobna. Dodatkowo obydwie kochają czytać książki i pokazują siłę kobiet, co daje Emmie przewagę w tym filmie. Nie mówię, że aktorka jest najlepsza na świecie, ale moim zdaniem nie zagrała też koszmarnie. Bardzo podobała mi się jej gra aktorska i nie rozumiem, dlaczego niektórzy pisali, że Emma była sztywna. Dla mnie nie posiadała „trzech min”, jak to niektórzy pisali. Aktorka wydawała się być naturalna, sobą, ponieważ wiele ją łączy z postacią, którą grała.

Kolejnym negatywem bajki jest niby wątek homoseksualny. Kiedy przeczytałam o nim przed pójściem do kina, byłam nawet bardzo zadowolona z tego powodu, że dany wątek ma się pojawić. Dlatego też na seansie cały czas starałam się go odnaleźć, jednak niefortunnie nigdzie go nie dostrzegłam. Postanowiłam się dowiedzieć, gdzie dany wątek powinien się pojawić i kiedy odnalazłam daną informację, miałam ochotę się roześmiać, ponieważ został on tam wyszukany na siłę. Gdy sobie nie wmówimy, że dany wątek tam jest, nawet go nie zauważymy. Nie dostrzegłam żadnej specjalnej troski jednej postaci wobec drugiej, która powinna się znaleźć u zakochanej osoby. Moim zdaniem dana postać była nim po prostu zachwycona, podziwiała go (w takim sensie, że sama chciałaby nim być) i chciała mu pomagać. Jeśli ktoś widzi w tym wątek homoseksualny, to powinien się zastanowić w takim razie, czym jest prawdziwe uczucie do drugiej osoby.


Czytałam też o niezadowoleniu z niepotrzebnego zrobienia remake’u, który nawet nie ma poprawionych typowych błędów z bajki z 1991 roku. Między innymi takim błędem jest akcja odbywająca się we francuskim miasteczku, w którym wszyscy mówią po angielsku i znają zaledwie kilka zwrotów po francusku. Nie wiem, gdzie żyją ci ludzie, ale jest to specjalny zabieg wykorzystywany w filmach. Po pierwsze, jest to bajka dla dzieci, więc jak miałby zrozumieć język francuski? Napisy nie byłyby dla nich dobrym wyjściem, ponieważ nie wszystkie potrafią czytać albo wystarczająco szybko czytać. Dana bajka występuje w języku mieszkańców danego kraju po to, aby jej odbiorcy mogli ją w pełni zrozumieć, ponieważ inaczej nie miałoby to najmniejszego sensu i gratuluję inteligencji wszystkim, co mają z tym problem. Najwidoczniej nie znają typowych zabiegów filmowych, ale wolą pobawić się w ekspertów i marudzić na najmniejsze szczegóły.


Ludzie marudzili też na zbyt wiele feminizmu z bajce. Jednak „Piękna i bestia” już w 1991 roku wprowadzała wiele kontrowersji. Najwidoczniej mężczyźni do dziś mają wielki problem z tym, że kobieta może być inteligentna i sprytna. Naprawdę boli mnie to, że nie jesteśmy traktowane na równi, ponieważ nie widzę różnicy w myśleniu między kobietą a mężczyzną. Każdy jest inny i czasem mężczyzna potrafi być naprawdę głupi i każdy, który poniża kobiety, do takich się zalicza.


Moim zdaniem bajka jest cudowna i magiczna. Miło było przeżyć tę historię jeszcze raz z jedną z moich ulubionych osób na świecie, czyli Emmą Watson. Jest to przepiękna aktorka, która idealne nadawała się do roli Belli i nic nie zmieni mojego zdania. Bajka zaś wprowadza w magiczny nastrój i w dalszym ciągu przedstawia piękną historię, która powinna wszystkich zachwycić. Jednak nie powinno się na nią patrzeć zbyt poważnie, ponieważ to w końcu bajka i powaga w tym wszystkim z pewnością zepsuje wrażenia, co mogło być powodami wszystkich negatywnych opinii na jej temat.

Kocham, Weronika. xx 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz