sobota, 4 marca 2017

#16 Ulubieńcy miesiąca - luty

Witam Was w lutowych ulubieńcach miesiąca. Dany okres minął mi bardzo szybko przez ferie, jednak nie oznacza to, że nie znalazłam czasu na rzeczy, które dla mnie się wyróżniały i chciałabym je Wam polecić.

#1 Książka


Szczerze, nie przypuszczałam, że zdążę w tym czasie przeczytać jakąś książkę do końca, ale kiedy byłam w Anglii u swojego wujka w jednym sklepie znalazłam oryginalny scenariusz do Fantastycznych zwierząt i nie mogłam go sobie odpuścić. Gdy wróciłam do domu od razu się za to wzięłam, ponieważ nie potrafiłam wytrzymać bez przeczytania tego, gdy rzucałam spojrzenie w stronę półki, na której znajdowała się dana książka. Oczywiście akcja jest taka sama jak filmie, jednak cieszyłam się, że mogłam po raz drugi i z innej strony przeżyć tę historię od nowa. Moim zdaniem jest w niej po prostu coś magicznego, co mnie do niej przyciąga. Sama książka jest prześlicznie wykonana na zewnątrz, jak i w środku. Co jakiś czas możemy znaleźć rysunki magicznych stworzeń, które są przecudowne. Kiedy książka pojawi się już w Polsce, polecam Wam w nią zainwestować.

Pobyt magizoologa Newta Skamandera w Nowym Jorku miał być tylko krótką przerwą w podróży. Jednak gdy ginie jego magiczna walizka i fantastyczne zwierzęta wydostają się na wolność, zaczynają się prawdziwe kłopoty.

Scenariusz filmowy Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć to nowa, oryginalna opowieść inspirowana podręcznikiem dla uczniów Hogwartu autorstwa Newta Skamandera. J.K. Rowling, autorka bestsellerowej, uwielbianej na całym świecie serii o Harrym Potterze, tym razem debiutuje w roli scenarzystki filmowej. Jest to epicka, pełna przygód opowieść w najlepszym wydaniu; fantastyczna galeria niesamowitych postaci i magicznych stworzeń. Nieważne, czy jesteś fanem Pottera, czy po raz pierwszy spotykasz się ze światem czarodziejów, ta pozycja jest obowiązkowa dla każdego kinomana i czytelnika.





#2 Serial



Myślę, że wielu z Was słyszało o serialu Riverdale. Zaczął on powoli podbijać Internet i to nie bez powodu. Nie jestem najlepsza w opisach, ale według mnie historia jest bardzo interesująca. Nie jest to serial wyłącznie o problemach nastolatków, które w sumie i tak nie są takie typowe, ale również o morderstwie, co bardzo zachęca do oglądania, ponieważ chce się poznać całą prawdę na ten temat. W dodatku moim zdaniem serial jest pełen pięknych kadrów, co bardzo cieszy oko.



Oficjalny opis serialu mówi, iż po rozpoczęciu roku szkolnego w Riverdale, tragiczna śmierć dotyka jednego ze szkolnych złotych chłopców – Jasona Blossoma i od tej pory nic już nie jest takie samo. Archie Andrew jest nadal typowym amerykańskim nastolatkiem, ale wydarzenia lata spowodowały, iż chce on związać swoją przyszłość z muzyką. Nie ma niestety nikogo, kto mógłby być dla niego mentorem. Nic nie da nawet pomoc szkolnego przyjaciela Jughead Jonesa. Dziewczyna  z sąsiedztwa – Betty Cooper ukrywa uczucia, którymi darzy Archiego. Do szkoły natomiast przybywa nowa dziewczyna – Veronica Lodge i coś zaczyna iskrzyć między nią a Archiem. To oczywiście tylko kilka głównych postaci i niewielki procent ich życiowych rozterek.

#3 Film

W tym miesiącu filmem, który złapał mnie za serce jest Teoria wszystkiego. Jest to historia słynnego astrofizyka Stephena Hawkinga. Dzięki filmowi możemy lepiej poznać jego życie i zrozumieć ból, z którym musiał się zmierzyć. W końcu niełatwo jest pogodzić się z tym, że nie można już funkcjonować tak, jak robiło się to dotychczas, przez zanik mięśni. Mimo to bohater się nie poddał i żył dalej, dzięki wsparciu swojej ukochanej. Oczywiście porównałam jego życiorys do filmu i są pewne różnice, ale i tak można powiedzieć, że ta wersja jest odzwierciedleniem trudności, z którą musi się zmierzyć, i siły, jaką posiada. Na podstawie życia Stephena możemy nabrać motywacji do własnego.


#4 Piosenka

Zastanawiałam się, jaka piosenka zasługuje na miano piosenki miesiąca i pomyślałam, że może powinna być to twórczość Eda. Trzeba przyznać, że ma on talent, a jego piosenki są cudowne. W lutym na youtube pojawiło się How would you feel, które jest bardzo piękne i przyjemne dla ucha, dlatego polecam zapoznać Wam się z danym utworem, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.



#5 Kanał na youtube

Tym razem postanowiłam Wam polecić dość specyficzny kanał. Nie każdy może pozytywnie odebrać zachowania Bartka, ale mnie podoba się jego poczucie humoru oraz ironia. Jeśli lubicie specyficzne poczucie humoru, to z pewnością spodoba Wam się kanał Generator Frajdy



#6 Cytat

Cytatem tego miesiąca myślę, że odpowiednie będą słowa Stephena Hawkinga, o którym pisałam w kategorii filmowej. Myślę, że motywuje on do działań w życiu i jest on bardzo mądry:

Nieważne, jak źle postrzegamy życie, zawsze jest coś, co możemy zrobić. Coś, w czym możemy odnieść sukces. Póki życia, póty nadziei.

I tak właśnie wyglądają moi ulubieńcy lutego. Jeśli macie jakieś własne specjalne rzeczy z tego miesiąca, zachęcam Was do podzielenia się tym w komentarzach.
Kocham, Weronika. xx

1 komentarz:

  1. Już nie mogę się doczekać kiedy zabiorę się za tą książkę, musi być cudowna jak cały świat hp. Do tego Riverdale i ed... po prostu kocham.
    Koniecznie też muszę zapoznać się z filmem :)
    Weny kochana x

    OdpowiedzUsuń