poniedziałek, 3 kwietnia 2017

#20 Ulubieńcy miesiąca - marzec

Witajcie w ulubieńcach marca! Jest to kolejny miesiąc, który szybko mi zleciał i zakładam, że podobnie będzie z kwietniem ze względu na zakończenie liceum, ale przejdźmy do ulubieńców. Oto rzeczy, które polecam Wam z tego okresu!

#1 Książka


W tym miesiącu moją uwagę, jak i pewnie wielu innych osób, przykuła opowieść Mleko i miód od Rupi Kaur. Wszystkie znajdujące się tam wiersze, przesłania świetnie ukazują cierpienie oraz świat od strony kobiet. Książka posiada mnóstwo zdań, które chce się cytować oraz okleić nimi cały swój pokój. Zdecydowanie polecam każdemu z Was zakupić daną opowieść. Może wnieść wiele do naszego życia i uświadomić, że dużo osób męczy się z podobnymi problemami.

Mleko i miód to opowieść o miłości i kobiecości, ale też przemocy i stracie. W krótkiej, poetyckiej formie skrystalizowały się pełne cielesności emocje. Każdy z rozdziałów dotyka innych doświadczeń, łagodzi inny ból. Rupi Kaur szczerze i bezkompromisowo ukazuje kobiecość we wszystkich jej odcieniach, cudowną zdolność kobiecego ciała i umysłu do otwierania się na miłość i rozkosz mimo doznanych krzywd.

#2 Serial


Tym razem postanowiłam się z Wami podzielić serialem, który ma już czwarty sezon. Jest to oczywiście The 100. Kolejny sezon ponownie niesamowicie mnie wciągnął. Bardzo przeżywam każdy odcinek i nie mogę się doczekać kolejnego. Historia bardzo mnie wciągnęła rok temu i niecierpliwe czekałam na nowy sezon, który teraz bawi się moimi emocjami. Jeśli lubicie dużo akcji oraz gatunek science-fiction, to ten serial jest dla Was idealny.


#3 Film

Na początku marca obejrzałam film Colonia z Emmą Watson w roli głównej. Jest to historia o osadzie założonej przez niemieckich imigrantów w południowym Chile. Dzięki temu filmowi możemy zobaczyć, jak wyglądało życie w danej osadzie. Historia ukazuje okrucieństwa oraz tortury dokonywane w danym miejscu. Dodatkowo możemy zobaczyć ogromne poświecenie głównej bohaterki, Leny, dla swojego ukochanego. Jeśli macie silne nerwy i ciekawią Was filmy o takich miejscach z nutką historyczną, to zachęcam Was do obejrzenia.



#4 Piosenka



W tym miesiącu uważam, że na wyróżnienie zasługuje nie piosenka, a cały album. Jest nim oczywiście Divide Eda Sheerana. Myślę, że wielu z Was o nim słyszało i odsłuchało całości. Mam nadzieję, że zgodzicie się ze mną, iż ten album zasługuje na wyróżnienie. Piosenki mają cudowne teksty, muzyka jest niesamowita i po prostu całość zapada w pamięć. Co tu więcej powiedzieć.

#5 Kanał na youtube

Zastanawiałam się, co mogę Wam polecić na marzec i stwierdziłam, że będzie to kanał, na którym możemy obejrzeć serial, czyli Nieprzygotowani. Serial trwa od listopada zeszłego roku i moim zdaniem jest bardzo dobrze wykonany. Fabuła się nie nudzi, a ciekawi i wprawia nas w dobry nastrój. W odcinkach można znaleźć również różnego typu przesłania, ale przede wszystkim jest to coś dla relaksu, co jest wielkim plusem tego serialu. Z tego powodu polecam każdemu z Was zapoznać się z daną twórczością.



#6 Cytat

Trudno jest mi wybrać jeden cytat z książki Mleko i miód, więc może po prostu ponownie zachęcę Was do zapoznania się z nią, ponieważ naprawdę posiada wiele cudownych myśli.

I ponownie kończymy ulubieńców miesiąca! A co Wam przypadło do gustu w tym okresie? Polecacie może coś ciekawego? Zachęcam do dzielenia się tym wszystkim w komentarzach.

Kocham, Weronika. xx

1 komentarz:

  1. Jak zawsze wspaniali ulubieńcy. Chyba mnie przekonałaś do "Mleko i miód". Koniecznie muszę spróbować x

    OdpowiedzUsuń